close

Are you such a dreamer

你是個夢想家嗎?

To put the world to rights

是個想把世界導回正軌的夢想家嗎?
I'll stay home forever,Where two and two always makes a five
在這二加二等於五的地方,我選擇永遠待在家裡
I'll lay down the tracks
我會放下樂曲
Sandbag and hide
堆起沙包並且把自己藏匿起來
January has April showers
在這一月卻下著如同四月暴雨的地方
And two and two always makes a five
還有二加二永遠等於五的時候
It's the devil's way now
現在在惡魔般的治理下
There is no way out
沒有方法可以逃出去
You can scream and you can shout
你可以呼天搶地的尖叫、咆嘯
It is too late now
但是一切都已經太遲
Because you're not there
因為你放棄抵抗了
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
yeah I feel it, I needed attention
是的,我感覺到了,我要集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Yeah I need it, I needed attention
是的,我需要如此,我要集中精神!
I needed attention
我要集中精神!
I needed attention
我要集中精神!
I needed attention
我要集中精神!
Yeah I love it, the attention
啊!我已經愛上了集中的感覺
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Payin' attention
集中精神!
Soon oh
噢!
I try to sing along
我試著加入腐化的世界
But the music's all wrong
但是我卻不能承受這個現實
Cos I'm not
因為我不是他們
Cos I'm not
我不是腐敗的他們
I'll swat'em like flies,But like flies the bugs keep coming back
我將把他們像拍打蒼蠅一樣驅趕,但他們卻像螻蟻前仆後繼的回來
But I'm not
我辦不到
But I'm not
我失敗了
Oh hail to the thief
噢,向賊歡呼!
Oh hail to the thief
向賊喝采吧!
But I'm not
但我可不會!
But I'm not
我絕不跟從!
But I'm not
我絕不跟從!
But I'm not
我絕不跟從!
Don't question my authority or put me in the box
不要質疑我的權利或是把我困在框架中
Cos I'm not
我不低頭
Cos I'm not
我不低頭
Oh go up to the king, and the sky is falling in
快前去告訴國王滅頂之災將要降臨吧!
But it's not
但這是不會發生的
But it's not
並沒有發生
But it's not
並沒有發生
Maybe not
或許
Maybe not
不會發生吧?
----------------------------------------------------------------------------

後記:

2+2=5是與我們認知相牴觸的邏輯,但如果有個外力強權說迫使你說2+2=5的時候,又該怎麼辦呢?

 

歌詞為自己翻譯,如要轉載請先告知,謝謝大家配合!

arrow
arrow
    全站熱搜

    雪球畫家 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()